Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Dama (ni)je žrtvovana - Ispovest Titove udovice (11)

Komentari (88) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 petak, 05 jul 2013 20:56
Služba - družba
Tito:...A što se tiče službe bezbjednosti, bila je okrenuta više unutra nego vani. Špijunirali su i mene, i sve oko mene što je najbliže. Vjerovalo se pojedinim službama, a bilo je tu i intriga.

A špijunirali su, bogami, i drugaricu (Jovanku). Nju su pratili, ispitivali šofera kuda je vozio i to je nju strašno uzbudilo.


potvrda da je Tito bi samo namesnik nekih centara moći, kome je data Ju. u doživotni posed,uz uslov da izvršava zadatke. Iliti eke vrste Faraon
Preporuke:
26
7
2 petak, 05 jul 2013 22:18
sima
komentar gore,nevidim zasto krijete ono sto svi znamo.Tito je uz pomoc komunista dosao na vlast ,sta milsite zasto cak ni jednom cercilu antikomunistu do groba nije toliko smetalo da komunisti dodju na vlast u jugoslaviji,zato sto su sfere podeljene i jugoslavija je posle rata trebala da pripada istocnom frontu odnosno rusima.Tito je pomocu staljina i sssr dosoa na vlast,da bi bi jugoslavija bila jedna od kolonija koja ce primati naredjenje od glavne komiterne iz moskve.Tito kad je dosoa na vlast nije se zadovoljio time da bude samo neki poslusnik,nego je napravio zaokret i zamalo uveo jugoslaviju u rat.Onda je bio sve blizi tome da jugoslaviju uvede u nato,kad je postalo stani pani izmedju ova dva bloka,tito je narpavio cuveni treci blok i tu drzo jugoslaviju.Zasto je jugoslavija pala?pa zato sto amerikancima vise nije bilo potrebna kao neka zemlja koja ce im praviti ravnotezu u odnsu sa sssr,jer sssr vise nije bilo,zato su oni i dozvolili raspad jugoslavije hrvatskim separatistima.
Preporuke:
13
8
3 petak, 05 jul 2013 23:17
seljak bezemljaš
On nije, sekao glave. Da je to tačno svedoči
B. Krivokapić beležeći razgovor sa Kočom Popovićem.

"Zamisli, šta mi je Tito poslao! Da potpišem odbijanje molbe za pomilovanje osuđenika na smrt!... Moj prvi potpis kao potpredsjednika Republike - smrt! Ti znaš, Tito potpisuje samo pomilovanja... Lepo, predsjednik - pomilovanja, i potpredsjednik - smrti!"
Preporuke:
24
4
4 petak, 05 jul 2013 23:28
MR
"...amerikanci su dozvolili raspad Jugoslavije hrvatskim separatistima...", oni su i sami aktivno učestvovali u njenom uništavanju.
Preporuke:
20
1
5 subota, 06 jul 2013 00:41
Anka Krajina
Da li knjiga daje više odgovora od ovog feljtona ne znam, treba je pročitati pa videti.
Neosporno je da je borba za vlast postojala.
Ali ono, šta čitavom feljtonu daje prizvuk slabo režirane priče, zapravo su Jovankini odgovori.
...za Miškovića govori da je hrvatski nacionalist, iznosila je razna mišljenja o Jakovu Blaževiću i Milki Planinc...

A gde je u toj priči Stevo Krajačić? U njega je imala neizmerno poverenje!?
U onog istog Stevu, koji je zajedno sa Hebrangom bio protiv obeležavanja Jasenovca!
Koji je prilikom otkrivanja spomenika u Jasenovcu
došao u Lipik, pijan, u lovačkoj uniformi i delegaciju Srbije izvređao, vičući im: "Malo smo Vas potamanili".

Nigde ni pitanja ni odgovora o njenoj ulozi u političkoj likvidaciji Rankovića. Kuma!
A tada, na IV plenumu, rušenjem Rankovića, podriven je kamen temeljac Jugoslavije i jedinstva u vrhu Partije.
Krajačić je najviše rovario protiv Rankovića. A glavni pomoćnik mu je bila... ko?
Preporuke:
17
2
6 subota, 06 jul 2013 01:11
sima@MR
naravno da su aktivno ucestvovali,al sam namerno reko dozvolili misleci tu i na pomoc i direktno ucestvovanje,operacija oluja.Al sam hteo da kazem da se jugoslavija necu da ulazimo opset u polemiku zasto ,ko ,zbog cega,raspala prvenstveno jer su velike sile amerika,nemacka dozvolile,omogucile ,kako god.
Preporuke:
7
1
7 subota, 06 jul 2013 08:31
Služba - družba nastavak
petak, 05 jul 2013 22:18
sima
komentar gore,nevidim zasto krijete ono sto svi znamo.Tito je uz pomoc komunista dosao na vlast ,sta milsite zasto cak ni jednom cercilu antikomunistu do groba nije toliko smetalo da komunisti dodju na vlast u jugoslaviji


verovatno je replika namenjena meni. I ne shvaćam njenu namenu, tako da je i neću komentarisati.

udbaški provokatori su mi naime već na početku naluali 5 minusa,ali vidim da se to ispravlja vremenom, kad naiđu ozbiljni, neudbaški gosti.

Inače, obro znamo ko je doveo titoiste na vlast. "Četčilovoj" odluci se čudiočak SAS-ovac Meklejn.

Iz tog razloga su i bombardovani BG, Leskovac,Podgorica,...da narod odvrate od podrške Četnicima i pripreme teren partizanima.
Preporuke:
10
3
8 subota, 06 jul 2013 10:18
Služba družba - nastavak
subota, 06 jul 2013 00:41
Anka Krajina

...A gde je u toj priči Stevo Krajačić? U njega je imala neizmerno poverenje!?
U onog istog Stevu, koji je zajedno sa Hebrangom bio protiv obeležavanja Jasenovca!
Koji je prilikom otkrivanja spomenika u Jasenovcu
došao u Lipik, pijan, u lovačkoj uniformi i delegaciju Srbije izvređao, vičući im: "Malo smo Vas potamanili". ....



Taj isti Krajačić je tokom 2. Sv. rata snabdevaoi usraše hranom !

A da ne pominjem kako su tom "borcu za hrv. prava" dovozili vodu u bazen u ZG. Čak iz Jadranskg mora !!
Preporuke:
10
1
9 subota, 06 jul 2013 10:29
thinking maize@ Anka Krajina
Drugarice Anka, uz POŠTOVANjE za Vaše osećaje, Jugoslavija je bila NEMOGUĆA TVOREVINA OSUĐENA na PROPAST već 30.11. 1918. kad su se u kući Krsmanovića našli predstavnici Kraljevine Srbije (PODSEĆAM već tad UVEĆANE jer su Velike Narodne Skupštine Srema, Bačke, Banata I BARANjE u Novom Sadu i Narodne Skupštine Kraljevine Crne Gore u Podgorici IZGLASALE PRISAJEDINjENjE Kraljevini Srbiji), predvođeni tad regentom Aleksandrom Karađorđevićem i predstavnici FANTOMSKE "države" Slovenaca, Hrvata i Srba, koji su BUKVALNO MOLILI predstavnike Srbije da ih PRIME u ZAJEDNIČKU državu, da bi IZBEGLI POSLEDICE RATNOG PORAZA! I ludi Srbi iz Srbije sa JOŠ LUĐIM regentom Aleksandrom to učiniše! To je išlo dotle da je PRIHVAĆENA ZAMENA srpskih DINARA za BEZVREDNE K und K krune u paritetu 1:1! LUDI Aleksandar je PRIHVATIO da su nam I KESE SESTRE sa RAZBRAĆOM! Tad je postavljena OSNOVICA EKONOMSKE MOĆI Hrvata& Slovenaca u Jugoslaviji! Ostalo se peva la-la-la (čitaj: KUKU-LELE), uključujući NDH, druga Titu i "Oluju"!
Preporuke:
22
7
10 subota, 06 jul 2013 11:56
spiritus sancti
@T. maize 1
Uz dužno poštovanje za sve što pišete i nesporno znanje, mislim da preko priče o "fantomskoj državi", kao i većina nas, suviše olako prelazite. Nije me mrzelo, pa sam, u pokušaju da shvatim šta nam se sve zbiva, posmatrao i u meri u kojoj sam mogao, istraživao argumente druge strane. Čisto odbrane radi. A započeta "revizija" Prvog svetskog rata se, delom nalazi i u toj argumentaciji (ne samo početka, već i okončanja tog rata). Pomenuli ste Skupštine u Rumi, Novom Sadu i Podgorici i odluke o prisajedinjenju Srema (odluka te skupštine je uslovna: Ako Zagreb ne prihvati ujedinjenje, Srem ide direktno na prisajedinjenje), BBB (istorijske Vojvodine) i CG ali, nema stava Skupštine Srbije. Umesto toga, imate da je Vlada Kraljevine Srbije te odluke "primila k znanju". Šta je to, kakav je to akt? Zatim, nisu to bile jedine skupštine, naprotiv, bile su POSLEDNJE. Pre ove tri Narodno veće u Pragu je 27 oktobra 1918 izglasalo stvaranje slobodne i nezavisne Čehoslovačke...
Preporuke:
4
7
11 subota, 06 jul 2013 12:05
spiritus sancti
@T.maize 2
...a samo dan kasnije, 28 oktobra, Narodno veće u Zagrebu je izglasalo oslobođenje svih južnoslovenskih plemena u Austro-ugraskoj i stvaranje slobodne južnoslovenske države. Narodna veća Nemaca, Austrijanaca i Mađara su bila vezana za revolucionarne, socijalističke vlade, poput Karoljijeve. E, sad: poslednji A-U car, Karlo, PRIZNAJE odluke skupština u Pragu i Zagrebu, a državi Slovenaca, Hrvata i Srba ("fantomskoj tvorevini") poklanja kompletnu ratnu mornaricu A-U. Stvaranje Čehoslovačke i Jugoslavije, nije rađeno na osnovu prava, već PRESEDANA (14 tačaka Vudro Vilsona). Mađarska ostaje sve vreme Kraljevina, a Horti regent, jer teži reviziji Trijanon i obnovi kraljevine. Car Karlo je dva puta pokušao da dođe u Mađarsku da bi bio krunisan, ali, mu naš Aleksandar nije dao, pretio je objavom rata Mađarskoj. Sve što na presedanu nasatane, presedanom se i menja, pa smo mi, Srbi danas na poraženoj strani, a istorija se tome prilagođava...
Preporuke:
5
8
12 subota, 06 jul 2013 12:05
Anka Krajina
@ thinking maize

"Šušte kukuruzi. Nova žita zru.
Sa brega, proplanka,
u noći ovoj,
u noći ustanka,
jasen igra lišćem...
-------------------
Odlazim... I nikad, nikad neće više
tenkovi mi tuđi kroz tišinu proći
polja mojih plodnih,
njiva mojih rodnih — ..."

E, moj kukuruzu! Vidim da vam je među drugovima i lepše i prijatnije nego među gospodom.

Istorija nije egzaktna nauka kao što je biologija što ne znači da možete mimoići temu.
Pokušajte, za promenu, dati svoj osvrt na tekst feljtona.
Prošlo je 40 godina, čoveče, ništa se tu ne može promeniti. Osim tumačenja. Ali tek na osnovu novih saznanja i činjenica.
Ja tragam za novim, nepoznatim činjenicama.
A priču, šta bi bilo da je bilo, prepuštam drugima. Pa i vama.
Da ne zaboravim, sretan vam sutrašnji praznik!
Preporuke:
6
6
13 subota, 06 jul 2013 12:09
spiritus sancti
@T. maize 3
Glupošću, naivnošću Aleksandra i Kraljevine koja to nikada u monarhijsko-pravnom smislu nije bila, Hrvati su prebačeni u pobednike. Samim tim i Hrvatska. A na to se Tito samo nadovezao, otišavši korak dalje, pa su Hrvati i njihovi saveznici jedini antifašisti, a Srbi su sa druge strane, ako neće kako Hrvati kažu. To je kontinuitet nesreće i mi, umesto da bežimo od tog, uporno insistiramo na kontinuitetu. Da, Jugoslavija je veštačka tvorevina, ali je nismo mi stvarali ni prvi, ni drugi put, već zapad. Naše je bilo samo da izginemo, ubeđeni da se nešto pitamo.
Preporuke:
13
4
14 subota, 06 jul 2013 12:19
Srbin Obični
I tako se stiglo skoro do kraja priče u kojoj su se potvrdile gotovo sve moje predpostavke. Dakle radilo se o borbi Srba u Hrvatskoj (vjerovatno i u BiH) a protiv prikrivene Ustašije koja se uvukla u SK Hrvatske. Formalnom eliminacijom MASPOKa nisu nestali uzroci. Tito je bio već star i nije imao s kim ući u novi okršaj, a vjerovatno tog okršaja i nije bio željan. Kardelj, koji je bio bliži "bazi" znao je da ideje koje jačaju u Hrvatskoj i Sloveniji idu ka ukidanju Jugoslavije. Ustav iz 1974 bio je pokušaj da se nesklad amortizira i da se maksimalno izađe u susret slovenačkom i hrvatskom separatizmu. Gotovo nijedan Srbin nije pogodio o čemu se ustvari radi.

Tito je ustvari sklonio Jovanku da ne bi platila glavom poslije njegove smrti, nije je ipak žrtvovao.

Dokumenta koja se pominju prikupio je onaj dio Vojne obavještajne službe koji nije bio pod Ljubičićevom kontrolom, ili ovaj nije htio da za to zna. Radi se vjerovatno o dokazima da je postojala sprega sa inostranim službama.
Preporuke:
10
1
15 subota, 06 jul 2013 12:46
Služba - družba
subota, 06 jul 2013 12:05
spiritus sancti
@T.maize 2
.... Sve što na presedanu nasatane, presedanom se i menja, pa smo mi, Srbi danas na poraženoj strani


koji je pa sad taj što ovde potura konstrukt i implant o nekakvoj "poraženoj strani" ?!

tako biste govorili verovatno i 41. naravno, ukoliko niste neki udbaški smutljivac, lderpe, dobronamjeran susjed-historičar,....
Preporuke:
2
4
16 subota, 06 jul 2013 12:51
spiritus sancti
@T.maize - predlog za razmišljanje
Vrlo je bitno setiti se oduševljenog dočeka sada pokojnog Ota fon Habsburga u Vojvodinu, koji su mu priredili tamošnji Mađari. To je bio ZNAK da je Trijanon stavljen van snage, a kod nas to niko nije shvatio. Takođe, malo se zna da je NDH u prve dve godine (za kasnije ne znam) bila Kraljevina na čijem je čelu bio legitimni, italijanski kralj. Danas je kralj Hrvatske (koja je republika, ali da ne mislite da ne postoje oni koji ZAISTA odlučuju) Huan Karlos. Ne znam kako, to pokušavam da istražim. A ko je naš suveren? Ko je taj ko u "krugu bitnih" brani naše interese? Kako smo nedavno pohranili posmrtne ostatke Petra II? Sa srpskom krunom, jugoslovenske nema. Preneli smo ga iz Amerike, žena mu se porodila u londonskom hotelu. A Pavelić počiva u Madridu. Pa, ko je legitiman? Ko je suveren zemlje na kojoj živimo i čija je to zemlja?
Preporuke:
4
3
17 subota, 06 jul 2013 13:55
Anka Krajina
@ Srbin Obični (II deo)
Karađorđevo, 1979.
"Pogrešan Ustav
Ja sam bio za novi Ustav, ali ne ovakav kakav je donesen.
Bio sam protiv davanja državnosti pokrajinama i dijelovima Ustava koji omogućuju republikama izdvajanje iz federacije bez dogovora s ostalim republikama, odnosno referendumom cijele zemlje. I tada, a i sada vam ponavljam da će to "zlo" od ovih ustavnih prava pokrajina razbiti Jugoslaviju.
Pri donošenju Ustava rekao sam i Bevcu i Vladi (Bakariću), a i cijeloj ustavnoj komisiji, da su me nadglasali oni i Kardeljevi istomišljenici, ali da ću ih ja za 3 do 4 godine demantirati i dokazati da imam pravo. Da sam imao pravo dokazuje i ovo stanje na Kosovu, ali i u cijeloj zemlji.
Ako vi, naša armija ne budete radili na koheziji jedinstva, poslije mog "odlaska" sumnje će se moje i "zle" slutnje obistiniti."

Akademik Jovan Đorđević odbio je sarađnju u pripremi tog ustava a inače je bio autor svih dotadašnjih ustava!
Preporuke:
8
1
18 subota, 06 jul 2013 14:39
Anka Krajina
@ Srbin Obični (III deo)

"O izdvajanjima za nerazvijene. Posebno pratim kako se troši novac iz ovog fonda.
Dok neki domaćinski, kao u Srbiji i Makedoniji, paze ušto se troši novac, na Kosovu u Prištini, troši se kao da im je Bog poslao s neba.
Priština se popločuje mramorom, gradi se Sveučilište i zgrada Biblioteke i na krovove tih zdanja, koriste srebro iz Trepče."

"Buka oko deviza
Spomenuo sam i "Cesnu aferu" u Sloveniji. Da, bilo je to prije jedanaest godina, ali njezini "obrisi" se i danas osjećaju.(1979.)
Slovenija je tražila reviziju svojih materijalnih obaveza prema Federaciji.
Tražili su de fakto pad vlade i jačanje slovenačke državnosti, a na taj način ugrožavana je bila monolitnost Jugoslavije.

Ni godinu dana poslije "Cesne afere", u Hrvatskoj je postavljeno pitanje o raspolaganju s devizama a, da bi smanjili tenziju na tu inicijativu "izmislili" su "slučaj Žanko" koji je u "Borbi" pisao o rastućem nacionalizmu u Hrvatskoj." Etc, etc...
Preporuke:
5
0
19 subota, 06 jul 2013 14:45
Drago
Evo su nam antikomunisti-nacisti, krenuli sa uobicajenim nebulozama. Izgleda da zavrsen dorucak u Institutu za mentalno obolele, pa krenuli komenati, da se "dokaze" kako su komunisti bili zlo, a nacisti nisu.
Tako ispade da je Staljin doveo Tita na vlas....ali samo do sledeceg komentar, tamo fa je Cercil doveo bna vlast.
Pa bombardovanje je izvrseno da bi se zaustavili cetnici, a ne protiv nemaca i ostale nebiuloze.
Neverovatno za sta je nacisticki-antikomunsiticki um spreman, samo da istera svoje.
O ideoloskoj zatucanosti kukuruza@ tek treba da se pise.
Ovaj kvazi-intelektualac, sa doktoratom i istorijom clanstva u svaku stranku koja je bila do sada na vlasti, samo pokazuje da antikomunizam-nacizam nema veze pa pamecu, vec anti-pamecu.
Tasko nama monarhista-nacista-antikomunista kukuruz@ pokusava da ubedi, i isnosi svoje "verodostojne" cinjenice (citaj nebuloze ismisljene od strane Nedicevski nastorjenih tupana...ili kako oni sebe nazivaju "istoricari)
Nastavice se....
Preporuke:
5
7
20 subota, 06 jul 2013 15:07
Anka Krajina
@ NSPM

Poštovani!
Gde nestade moj prvi deo komentara, upućen komentatoru @ Srbin obični? Objavili ste 2. i 3. nastavak, a gde je prvi?
Preporuke:
4
1
21 subota, 06 jul 2013 15:29
NSPM web
@Anka Krajina

Verujte nam da taj komentar jednostavno nije stigao do nas, međutim, ovo se ne dešava samo Vama.

Apelujemo na komentatore još jednom da obrate pažnju na maksimalan broj znakova (karaktera) po komentaru.

O tome se dobija obaveštenje od sajta odmah po njegovom slanju, ali nažalost mnogi na to ne obrate pažnju.

Hvala na poverenju.
Preporuke:
5
3
22 subota, 06 jul 2013 15:34
Anka Krajina
@ Srbin Obični

Očigledno je moja uvodna beseda negde zalutala pa druga dva komentara vise u vazduhu.
Kažete: I tako se stiglo skoro do kraja priče...

Nije još. U pravu ste u mogo čemu ali ima još toga šta se nataložilo pa sad polagano izlazi na površinu.
U tom kontekstu pomenuh, u svom neobjavljenom komentaru, knjigu istoričara Vjenceslava Cenčića "Titova poslednja ispovest".

Još je nisam pročitala osim nekih delova, koje iznosim u svojim komentarima.
Knjiga je sastavljena od stenogramskih beležaka čuvenog Brozovog govora u Karađorđevu u decembru 1979. godine i razgovora koje je vodio sa Josipom Kopiničem.
Zanimljivo štivo, vredno pažnje.
Preporuke:
4
1
23 subota, 06 jul 2013 15:36
Pont
Gospodine Drago svaka vam je na mestu što se tiče Thinkinga. Taj... potura nebuloze oko kojih se formira grozd antikomunističkih narikača. Izgubljeni su i očajni. Mrze sve oko sebe. Inspiraciju nalaze u odrvenelom pravoslavlju i carskim mantrama o panslovenskoj civilizaciji. fantazija do besmisla. Kandidati za Lazu.
Preporuke:
8
6
24 subota, 06 jul 2013 16:47
goran sydney
@ thinking
odlicno zapazanje I objasnjenje a to sto nekim drugovima(izgleda I dobrom delu naroda) stvari nisu jasne govori da je pred srbijom dug I naporan put oporavka od komunizma I njegovih posledica koje I danas zestoko osecamo
Preporuke:
6
6
25 subota, 06 jul 2013 17:01
sima
jedini koji mrze druge jesu pobornici fasizma i komunizma,jer su ta dva sistema nastala bas na agrumenitima mora biti kako mi kazemo ,sat milis drugacije ? ajde ti druskane lepo u logor pa da te prevaspitamo.Ocigledno ne shvatajuci coveku psihu,odnsnono ne polazeci od toga da ljudi nemogu nikako isto da razmisljaju,sto ljludi sto cudi .E zato ta dva sistema ne postoje,zato sto ljudi nece da budu ovce kojima ce da nametnu nesto grupa oko jedne partije ,nego oce sami da razvijaju svest o necemu.To prolazi samo kod neobrazovanih,priglupih naroda,u dansnje vreme protoka informacija to ne pali.Cist primer nama drag komunizam ,sta je bilo kod nas posle drugog svestskog rata,ko god je znao da pise i broji ajde ti druskane u logore ,sta ce nama radnicima intelektulaci.Al gle cuda cim je prva generacija mladih skojevaca izucila neke skole,informisla se ,pocela da razmislja svojom glavom a ne glavom partije bivaju STUDENSTKI PROTESTI.recite mi jedng malog skojevca koji nije postao disident .
Preporuke:
5
3
26 subota, 06 jul 2013 17:52
Reddy
Simo, ti si za izložbu jer ovakve misaone raritete je teško registrovati bilo gde. Zato, ne propuštaj priliku već trk kod komesara neke izložbe da te uvrsti kao specifično srbijansko umovanje u moru ideološkog sivila. Ono jes da po stohiljaditi put otkrivaš uvek isto ali to nekako radiš sa entuzijazmom koga bi se postideo i dežurni misaoni saobraćajac, Tinkering maize. Druge si odavno zaobišao, gedžula i slične. Ne brini, na psristojnom su odstojanju.
Preporuke:
5
12
27 subota, 06 jul 2013 18:57
sima
koja ti mislis da si velicina, da ces ti meni da zabranis da ja ovde pisem sta ocu ? i to jos hrvat,ako ste mi zabranjvali u ustaskoj nezavisnoj hrvatskoj, e pa nece da moze ovde i kraj .Molio bi te da me ne smaras vise ,jer stvarno si mi dosadan.Prvo mi je bila zanimljiva tvoja ubedjenost kako si neka intelektualna velicina sa par naucenih reci iz enciklopedije,al sad si mi nekako dosadan ,prosto smaras.I sad si pocastvovan ,jer ja retko ustasama odgovaram ,tako da zapisis kad cu ti sledeci put odgovoriti.Po minusima koje vidis na svojim postovima nadam se da ti je jasno da ti nisi ovde bas dobrodosao,osim da zasmejevas narodne mase ovde.
Preporuke:
6
3
28 subota, 06 jul 2013 19:24
Drago
Desnicari obozavaju da izvrcu istinu i lazu samo da bi njihova verzija istorije ispala bolja.
Slovenija nikada nije molila Srbiju da udje u savez sa Srbijom, vec su na referendumu vecinski odlucili da ostanu u savezu sa Austrijom.
Iz tog vremena je ona izreka da Slovenci bi radije da budu Becki konjusari, nego slobodan narod.
Silom su naterani da udju u savez sa nama, jer su Karadjordjevicima bacili oko na imovinu koje su Austrougarski plemici ostavili iza sebe, (Brdo kod Kranja, koje Karadjordjevici i danas traze nazad) a koju ne bi mogli da prisvoje da je Slovenija ostala van SHS.
Hrvati takodje nisu imali nameru da ulaze u nikakvu SHS, jer su im Austrougari ostavili primorje i brodogradilista na njima.
Srbiju niko nije molio da udje u savez sa nama, vec smo ih sve silom naterali, a sve jer je Kralj fantazirao da postane Car.
Preporuke:
2
8
29 subota, 06 jul 2013 19:45
Trećepozivac
@Špiritus sanći:
Da, Jugoslavija je veštačka tvorevina, ali je nismo mi stvarali ni prvi, ni drugi put, već zapad.

Tačno! Neosporno!
Samo ste trebali dodati da je Jugoslaviju Zapad i razbio, i prvi i drugi put.
Ali, zašto onda tvrdite da je Aleksandar bio glup i lud? Postoje li relevantni dokazi da je tada bila moguća Velika Srbija (Karlobag-Karlovac-Virovitica i slično), a da je vlastoljubivi (glupi i ludi) Aleksandar to odbio? Koji ozbiljan istoričar potvrđuje tu tezu? Nije li Jugoslavija bila tada jedino moguće rešenje jednačine - svi Srbi u jednoj državi? Nije li Skupština Srbije još 1914. u Nišu proklamovala ujedinjenje sa "severnom braćom"? I sve vreme rata vodila takvu politiku.
To, dakle, nije bila ideja samo glupog i ludog, vlastoljubivog masona Aleksandra?
Zašto?
Preporuke:
5
2
30 subota, 06 jul 2013 19:54
Spiritus sancti
@T.maize
Mislio sam da ćete odgovoriti, ali očito da nisam bio inspirativan. Tek, ceo prošli i početak ovog veka nama vladaju oni koje su Eglezi (i Amerikanci) izabrali: Karađorđevići, Tito, Sloba, Ante Marković, Koštunica, Nikolić. Izuzetak je Nedić, njega su nam izabrali Nemci (mada stojim da je i Hitler britanski patent, kao i Lenjin). Ili nije bilo izbora, ili glasovi nisu prebrojani, a i danas živimo u uverenju da smo se nešto pitali i da je to naša, srpska volja. Velimir Abramović je postavio pitanje koje i mene muči: Zašto naša (srpska) istorija od Karađorđa na ovamo, ide u pogrešnom pravcu? Možda zato što radimo ono što drugi hoće. Eu je izabrala nas, a ne mi nju. A sad Vas ostavljam krucijalnom pitanju "naučnog socijalizma": čiji su dvorci, i intelektualnim gromadama poput Redija. Mali sam ja za tu pamet.
Preporuke:
6
2
31 subota, 06 jul 2013 20:18
sima@drago
ja ne vidim sta je problem jednomo srbinu da srbija bude sto veca ? ko voli da mu je zemlja mala,nikakva i da mu u susedstvu zivi vise srba nego u samoj srbiji_ e zato je postajala i ostvarila se ideja o ujedinjenju svih slovenskih plemena.Kako je nastala italija,kao prosereni pijamont/kako je nastala nemacka kao prosirena pruska_ kako je nastala kraljevina jugoslavija pa kao prosirena srbija ,nista se tu cudno nije desilo u odnosu na druge zemlje osim sto mi nismo nikad svi postali jugosloveni kao sto su prusi,bavarci,postali nemaci.Nazalost tako je.Razlika izmedju sicilijanaca i venecijanaca postoji ogromna,ko god je bio u italji jasno mu je to.Prepostavljam da je tako u neamckoj,neznam ,al mislim da je i tamo prvo nemac i nemacka pa onda sve ostalo,nazalost kod nas te podele ne da su bile izmedju srba i hrvata.Nego to postji izmedju srba samih,pa i hrvata .Al ajd da to stavimo po strani to je bilo ,nego su me zaintegrilare ove cinjenicek oje pricete o nastanku kraljevine.
Preporuke:
5
2
32 subota, 06 jul 2013 20:29
Reddy
@spiritus sancti

ja vašom prilikom imam čast otvoriti vrata "naučnom srbijanizmu" a gromade a naročito one moralno-intelektualne izmakoše mi vašom skromnošću. Mođda kojom drugom prilikom budete bolje volje pa nas udostojite vaše svetoduhovne malenkosti. Ovako, ostadosmo na suvom......
Preporuke:
2
9
33 subota, 06 jul 2013 20:33
Sima@draga
kod hrvata bilo ustase,radicevci ,komunisti samo je jedan cilj bio nezavisna hrvatska.Al su bili svesni da 1918 godine da nisu usli u savez sa srbima i da nisu presli na stranu pobednika verovatno bi sve sto vredi zavrsilo u rukama italijana,jer oni nikad nisu krili svoju ambiciju prema dalmaciji.Pa oni su promenili stranu u I s.ratu zato sto im je antanta obecala dalmaciju.Zivojin misic je rekoa kralju da hrvatski narod ne zeli sa srbima drzavu ,i da srbija treba da napravi veliku sribju tamo gde ima srba da tamo postavi granice a da hrvate ostavi italijanima.Nazalost nije posluso,kad je 1929 bio atentat na radica,kralj aleksandar je shvatio da vise ne moze ovako i ponudio hrvatima da se otcepe,al hrvati su znali tad da bi to otcepljenje bilo onako kako srbi pobednici rata , KAZU.ja se slazem sa vama da hrvati i slovenci nisu hteli sa nama,al neki pametniji hrvati koji su ih tad vodili su znali da njihova nacionlna zemlja tad nije imala mogucnosti da bude nezavisna.
Preporuke:
7
2
34 subota, 06 jul 2013 20:34
sima@draga
ja bi voleo da mi kazete gde su to slovenci i kad su oni to imali referendum gde su rekli da oce da zive u austriji? u kojoj knjizi_gde ste se vi to informisali.Slovenci su ziveli u kranjskoj,koruskoj,gorenjskoj,stajerskoj grofoviji unutar austorugarske.U pravu ste kad kazete da nisu bili ludi sa srbijom i srbima,to se zna i to ne je nesorno.vi bi morali da znate da koruska i danas nastanjena slovencima je jedina izasla na referendum i rekal da mi ocemo da zivimo sa austrijanicima i oni i danas zive tamo i cine vecinu.Ostali slovenci kad su posle rata usli u savez sa srbima i hravatim u drzavu srba hrvata i slovenaca,videvsi da nemogu da ocuvaju svoje teritorije ,primoska sa trstom,istra ,rijeka ,zadar ,otoci ,olludcuju da se pripoje kraljevini srbji koja je izasla kao pobednik na strani atante.Stvano nemozete da me ubedite da su slovenci toliko mrzeli jugolslaviju i srbe,pozanto je da slovenci nisu bili u ustasam i da su dali doprinos ocuvanju jugoslavije
Preporuke:
3
4
35 subota, 06 jul 2013 21:04
Reddy
Radimo ono što drugi hoće jer to je izdajničkoj polizičko-intelektualnoj srbijanskoj kliki uvek i odgovaralo. rešenje i odgovor na "naivno pitanje" Velimira Abramovića. Takvi su danas i ovde u rbiji izgubili kompas a i materijalne privilegije pa je i opravdano zašto postavljaju takva pitanja. Inače se i dalje ne bi pitali. ne bi imali razloga za to. Ovako umišljaju da postavljaju tzv. "nacionalna pizanja" kad ono u pitanju je samo njihovo egzistencijalno pizanje. Prosto ko pasulj a i pasulj nije neki. Sada tražimo od Srbije da razume i nas srbijance, željne i pohotne na privilegije i jake platurine. Narod sa vama nema ništa, idite kod onih koji su vas i institucionalizovali. Narod nije. Dok ste služili bili ste dobri, sada kome ste dobri? belikom kapitalu niste potrebni bilo kao "naučnici" ili "umetnici", ponajmanje kao "nacionalni radnici", odnosno "uglednici". Intelektualni talog se grozi proleterske pozicije....
Preporuke:
2
8
36 subota, 06 jul 2013 22:20
thinking maize@ "spiritus sancti ", pa "intelektualne gromade"
Kao svaki razvedeni otac, koristim priliku da budem sa detetom. Saznao sam je primljena u 5-tu beogradsku gimnaziju, pa sam je odveo u ZOO-vrt i upoznao (zvanično) sa devojkom (status kao i moj) i njenom kćeri! Jednom rečju, želim mirnim putem i tihom upornošću da dođem do mog deteta i upoznam je sa onom koja mi znači i njenom porodicom!? Vi se pitate čemu i zašto iznosim ove intime!? Prvo, objašnjavam da sam bio ZAUZET i nisam mogao da potvrdim da se U PRINCIPU slažem sa Vašim pojašnjenjima!? Drugo, pošto nastupam sa nick name-om, NE RIZIKUJEM da eventualno izložim PORUZI i moje drage& bližnje, ovim nastupom želim da JOŠ JEDNOM IZAZOVEM "intelektualne gromade" da se POKAŽU koliko su SUŠTINSKI ZAOSTALI& ŠTETNI! Moderni život, HAOTIČAN i OLUJAN, ZAHTEVA da se IPAK POSVETITE i BLIŽNjIMA, ako ne želite da SKLIZNETE u ZAMKU NESVESNOG AMINOVANjA Zapadu! A AMINOVANjE Zapadu je AMINOVANjE Brozu! Što "intelektualne gromade" i rade!? Za NjIH je SVE BLjAK, ako nije po Marksu& Brozu, koji su PIJUNI Zapada!
Preporuke:
6
4
37 subota, 06 jul 2013 22:43
thinking maize@ "spiritus sancti ", pa "intelektualne gromade", nastavak
Sad da dam naznaku odgovora na pitanja koja Vas muče "glede" SUŠTINSKE NEAUTONOMNOSTI moderne srpske državnosti!? Prvo, Srbi žive na GRANICI CIVILIZACIJA! USUD PRETEŽAK! Ali, pogledajmo sudbinu npr. Jermena, pa će nam LAKNUTI! Čak i MOĆNI Jevreji, SUŠTINSKI JEDAN od KLjUČNIH ELEMENATA ZAPADNE SUPREMATIJE u njihovoj NACIONALNOJ DRŽAVI Izraelu nalaze se u VEOMA OSETLjIVOJ SITUACIJI! A situacija Izraela je PARADIGMATIČNA SITUACIJA za CELOKUPNU SLIKU SADAŠNjEG POLOŽAJA u kome se nalazi CEO Zapad! Moćan je, sa celim nizom resursa, ali MORA da ČEKA i POVREMENO IZAZIVA i PRAVI SPLETKE! Ključno je da MORA da ČEKA! A još od Tojnbija se zna da kada neka civilizacija NAPRAVI LIMES onda je "ugasila"! Ako pravimo paralelu, ovo je situacija slična situaciju antoninskog Rima, posle smrti Trajana! Tad je Hadrijan MORAO da NAPUSTI Jermeniju i Mesopotamiju i IZGRADI ZID u Škotskoj! Obama sada napušta Avganistan i Irak! Sledeće poređenje je vezano sa Aurelijanovim NAPUŠTANjEM Dakije!? TO je NAŠ TRENUTAK, ALI!
Preporuke:
6
4
38 subota, 06 jul 2013 22:55
thinking maize@ "spiritus sancti ", pa "intelektualne gromade", drugi nastavak
Za TAJ TRENUTAK MORAMO BITI SPREMNI, ali NE MI, već NEKI NOVI KLINCI, koji ovih godina završavaju fakultete, često one "Sega-Mega", često i uz rad! Zašto ovo pričam!? Pa zato što je srpsko BITISANjE na PERIFERIJI Zapada STALNO BIVALO ZAKOVAVANO GVOZDENOM PESNICOM ISTOG Zapada i zato što je NAŠA ELITA stalno i iznova morala učiti BAŠ od TE PESNICE, a ne iz slike te pesnice U NEČIJOJ DRUGOJ NjUŠCI! Možemo kukati zbog nacionalnog mentaliteta i sl., ali SUŠTINSKI je SVEJEDNO! KLjUČNO je da MODERNIZACIJA NE POVLAČI PO AUTOMATIZMU BRISANjE CELOKUPNE PROŠLOSTI, za čime su se POVODILE GENERACIJE SRPSKIH NEDOUČENjAKA, čijim tiradama prisustvujemo i u vezi ove teme! ONI NE RAZUMEJU, kao što nije razumeo ni polupismeni Karađorđe, da je OSNOVNI PREDUSLOV USPEŠNE MODERNIZACIJE "MENjATI SE, A OSTATI ISTI"! (Tojnbi!) Dalje, mišljenja sam da nas Zapad NIJE LOCIRAO odmah kao "MALE Ruse", već 1840-tih! Tad je u...
Preporuke:
5
4
39 subota, 06 jul 2013 23:14
thinking maize@ "spiritus sancti ", pa "intelektualne gromade", treći nastavak
Tad je u ZAVISNU Srbiju stigao PRVI ENGLESKI KONZUL i zapazio NEOBIČNE SLIČNOSTI između tadanjeg srpskog društva i društva američke granice i Wild West-a! Preduzimljivost, individualnost, slobodarstvo i skoro pa republikansko opredeljenje! Možete misliti UŽAS tog Engleza kad je spoznao SVO LIBERTERSTVO tog malog i RUSIMA TAKO BLISKOG NARODA! SMRTONOSNA KOMBINACIJA, tim pre što je DEO SRPSKOG PLEMENA u ŠIROKOM POJASU IZLAZIO na Mediteran! Pa još kad je čuo izveštaje austrijskih pograničnih kapetana (inače STARE ENGLESKE SAVEZNICE od rata za špansko nasleđe s početka 18-tog veka!) o Srbiji i saznao KOLIKO Srba ima u "Kakaniji" shvatio je da je VRAG ODNEO ŠALU! E, TAD su POČELA ZAPADNA ROVARENjA u Srbiji i među Srbima! Naravno, nije se nama bavio Gledston i ini korifeji "Gordog Albiona"! Bili smo prepušteni uglavnom razno-raznim Goluhovskima, Andrašijima, Kalajima i ostalom "Kakanijskom" elitom pretežno negermanskog etniciteta! Tu je naravno i nama znani Kopitar ODRAĐIVAO njegov deo posla!
Preporuke:
6
4
40 subota, 06 jul 2013 23:26
thinking maize@ "spiritus sancti ", pa "intelektualne gromade", četvrti nastavak
No, "romi Vuk" i NEPISMENI Miloš se NISU DALI, otud i knjaz Mihailo i NjEGOVO MAESTRALNO VOĐENjE SPOLjNE POLITIKE od događaja kod Čukur-česme do PREDAJE GRADOVA Srbima na upravu, ali i "NAČERTANIJE"! No, BAŠ "Načertanije", kao i Sretenjski Ustav ukazuju na OSNOVNU SLABOST GLAVNOG SRPSKOG SPOLjNOPOLITIČKOG ADUTA tad, ali i SAD! Naime, POLITIČKI IDEALI Srba i Rusa se UMNOGOME RAZLIKUJU! To je ČINjENICA! Mislim da AKO ŽELIMO da se RAZUMEMO sa Rusima i OD NjIH DOBIJEMO PODRŠKU, NIKAD NE SMEMO da ZABORAVIMO da je AUTORITATIZAM (slov. SAMODRŽAVLjE!) u ovom ili onom vidu, OSNOVNI POLITIČKI IDEAL i STIL u Rusiji! Tog, u biti srednjivekovnog ideala upravljanja državom, mi Srbi smo LIŠENI ČINjENICOM DECIMIRANjA NAŠE SREDNjOVEKOVNE ELITE od Turaka, što fizičkom eliminacijom, turčenjem, raseljavanjem ili socijalnim osiromašivanjem! O MODERNIM Srbima ništa belodanije ne govori nego kratka Vukova napomena: "U Srba NEMA GRAŽDANA! SVI Srbi su SELjACI!" Znači PROTODEMOKRATIJA! Ono što je UPLAŠILO Engleze i Austrijance!
Preporuke:
4
3
41 subota, 06 jul 2013 23:40
thinking maize@ "spiritus sancti ", pa "intelektualne gromade", još malo pa...
Elem, da polako zaključujem, mi Srbi ćemo MORATI da se PAŽLjIVIJE i STUDIOZNIJE BAVIMO Rusima, ako želimo da nas PODRŽAVAJU, ali da da nas PODRŽAVAJU sa PUNOM SVEŠĆU i ODGOVORNOŠĆU! Ne možemo se ljutiti, kao onomad princ Đorđe Karađorđević, kada mu je neki ruski praporščik u vojnoj akademiji rekao da je "Srbija jedna od ruskih ZAVISNIH kneževina u Podunavlju"!? Znate li da je TEK ODSKORA na Filozofskom fakultetu u Beogradu osnovan CENTAR za PROUČAVANjE Rusije, da TEK ODSKORA na Filološkom fakultetu postoji "CENTAR Konfučije" (pod rukovodstvom prof. Pušića), a da VIŠE od DVADESET GODINA deluje u Beogradu INSTITUT za evropske studije!? Kao i ZAŠTO INTERESE Latinske Amerike u Beogradu PREZENTUJE ŠPANSKI KULTURNI CENTAR!? A nema ni Ambasade Južne Afrike, dok mnogi ljudi u Beogradu I NE ZNAJU za ambasadu Indije!? Znači CELOM BRICS-u, uključujući i MAJČICU Rusiju i NAJMNOGOLjUDNIJU Kinu se u SRPSKOM Beogradu POSVEĆUJE MANjA PAŽNjA nego EU-ROPSKIM HOHŠTAPLERIMA!? Da, STVARNO se NE SMEMO LjUTITI!
Preporuke:
7
3
42 subota, 06 jul 2013 23:42
thinking maize@ "spiritus sancti ", pa "intelektualne gromade", ...KRAJ!
Da, naš SRPSKI OPORAVAK zahteva NAPORAN RAD, a NE "primenu" INSTANT "recepata", ma bili i SAMO Marksa, sa sve drugom Englezom! Svako dobro!
Preporuke:
6
4
43 nedelja, 07 jul 2013 07:47
Reddy
Evo dokle sežu zluradost, mržnja, odbojnost i potpuna umna inhibiranost a moguće i anadolijsko-srbijanski rasizam kada je u pitanju Marks. Da se argumentima obračuna sa njegovim delima u redu pa i da odnekud "pronađe" negde zagubljeni ključ njegovog misaonog sefa još i nekako nego se ovaj apokrifni srbijanski inteligent "odmara" na sitnovarošanskim predrasudama ovdašnjih sivomasastih umotrudovika srbijansko-balkanskog zaleđa. A odatle ko skakavac odskakuje na tle međudržavnih odnosa a pomera i kulturno-civilizacijske gromade poznate nam istorije. Tek ponekad u pomoć doziva i nepriznatog princa donedavne povijesti,presoljenog englezijskog mudrijaša, Arnolda Tojnbija. Čovek umislio da je izvrteo kakvu zlatnu žicu pa, upornošću sledi nepostojeći trag. Svaki napor vredan divljenja pa neka mu bude. Džaba kopanje nikome škodilo nije, ponajmanje takvima....
Preporuke:
4
5
44 nedelja, 07 jul 2013 08:06
Spiritus sancti
@T.maize
Prvo Vam se izvinjavam, nestrpljenje je moj veliki greh.I iskreno se radujem, ako ste jučerašnji dan proveli onako kako ste želeli. Takođe, čsetitam Vam današnji praznik - Ivanjdan. Svi bi trebali da ispletemo i postavimo vence iznad vrata i pokažemo da nas još ima. E, sad: Vi pominjenete neautonomnost, a ja nelegitimnost sadašnje srpske države. Jer, svaka država, ma šta nas učili počiva kako na međunarodnom pravu, tako i božanskom, s tim što je ovo drugo duboko sakriveno. Da ne bude zabune: prestolonaslednik Republike Francuske je Anri VII od Orleana, grof Pariza, orelanska grana Burbona. T. Gračeva, šef Vojne akademije RF, u svojoj knjizi "Sveta Rusija i Hazarija" govori o nelegitimnosti abdikacije Nikolaja II. Suštinski: carevina nije prestala da postoji, već je bila onemogućena u delovanju. To nagoveštava da "bitni krugovi" u Rusiji znaju ko je prestolonaslednik, imperator, bez obzira da li je ta država republika u pojavnom obliku.
Preporuke:
5
1
45 nedelja, 07 jul 2013 08:23
Spiritus sancti
@T.maize 2
Primera ove vrste koliko hoćete, Bugarima je car bio predsednik Vlade. To je ta kopča, božanska, koju Srbija nema. Imala je, pa je nezavisnost stekla Berlinskim kongresom, 1878, a sakralnost dobijanjem krune. Ta kruna nije cirkus koji je pravljen pre toga pod uticajem ruskog diplomate, već je darovana od onog ko je po božanskom i monarhijskom pravu bio legitiman da je daruje - F. Jozef - jednog od trojice, ili četvorice na celoj planeti koji su bili legitimni da to učine. Na taj način su Obrenovići, od Milana, postavili Srbiji i drugi bitni stub. Ušli smo u taj "karolinški krug", u kome su sve evropske dinastije (Sveto rimsko carstvo). Hrvati su monarhisti u A-U, republikanci u Kraljevini SHS, monarhisti u NDH, a pod Titom ih štiti i zastupa španska kruna. Nagoveštaj srpskog kraha počinje likvidacijom Obrenovića, ni po jada da je imao naslednika, ali, u ovom slučaju, reč je o ubijanju svetosti (ne crkvenosti). Pa, ni tu nije bio kraj...
Preporuke:
4
2
46 nedelja, 07 jul 2013 08:35
Spiritus sancti
@T.maize 3
...već smo ubili prestolonaslednika apostolske carevine (jedino je taj car mogao da stavi veto na izbor papa i papa je njemu dolazio po blagoslov). Indirektno smo srušili i Cv. rimsko carstvo nemačkog naroda, kao i Rusku carevinu. Objavili smo rat Nebu i još uvek ne odstupamo. Mi bi da oprostimo Bogu, ako prizna da je pogrešio! Dobili smo, uz milionske žrtve - presedan državu - tvorevinu nesakralnih SAD krugova (ali jeste reč o kultu). Na isti način - presedanom - iz istih krugova - uzeto nam je Kosovo i verovatno nije kraj. Kraljevina Jugoslavija nije bila legitimna država, zato je i bilo moguće da, suprotno međunarodnom pravu, bude raskomadana, 1941. Ni Aleksandar, Ni Petar II nikad nisu krunisani. Zato je i rekao vladika Nikolaj "Država bez Božijeg blagoslova". Mi smo se i još uvek se zamajavamo zagorskim klovnom i cirkusantima iz njegovog okruženja, ali: legitimnosti današnje Srbije nema, jer nema "kopče" sa drugim bitnim stubom. Najureni smo iz sveta.
Preporuke:
5
2
47 nedelja, 07 jul 2013 08:45
Spiritus sancti
@T.maize 4
Putin nas je jasno i glasno odbio, neće nas u Evroazijsku uniju, EU nas ne prima. Vi ste optimista, ja nisam. Prosto, živimo postkosovsko vreme, a ono podrazumeva stradanje. Mi idemo pogrešnim putem, potpuno je svejedno ko je na čelu. Naše vladike ništa ne znaju, niti vide, japijevci u haljinicama. SANU je nepotrebna. Šta i koga predstavlja "prestolonaslednik", potpuno je nelegitiman, jer da nije, javio bi se neko iz famoznog Krunskog saveta. Zato Vas i pitam, jer umete da razmišljate: Čije je zemlja na kojoj živimo?
Preporuke:
5
1
48 nedelja, 07 jul 2013 08:56
Boki
Thinking mejz (promijeni nik životati).
Svaka čast na objašnjenjima, a intelektualne gromade nemaju šta nego da psuju.
I ja sam prije neki dan razmišljao o toj problematici razlike u osnovnoj političkoj žici između Rusa i Srba. Mislim da je to jedan od razloga povremenog teškog nerazumijevanje Rusa prema Srbima. Za Ruskog patriotu bilo kakav liberal je neprijatelj naroda (i on to u najvećem broju slučajeva i jeste). I sad kad objasniš Rusima da su Srbi u duši liberali to dovodi do kuršlusa. Mislim da se to Rusima može objasniti na osnovu analogija sa njihovim društvenim razvojem. Velika Kijevska Rus je imala četiri oblasti, na četiri strane svijeta, istočnu stranu sa direktnom vlasti cara iz kijeva, sa discplinom i što rusi kažu vertikalom vlasti, na sjever su se počeli razvijati elementi građanskog društva sa skupštinama gradova, na zapadu se stvarala feudalna struktura a na jugu kozačka vojna demokratija. Te razlike su se pojačale sa raspadom i kada su Tatari, Litvanci i Poljaci okuporal.
Preporuke:
0
2
49 nedelja, 07 jul 2013 09:04
Boki
Poslije okupacije od strane Tatara, Poljaka, Litvanaca, južni kraj je mijenjao strane, čas Poljaci, pa Turci, pa Tatari i tako u krug. U toj zoni se razvila kozačka vojna demokratija. 200 godina je trebalo ruskom carstvu da slomi slobodarski duh kozaka. Mislim da je to najlakše i najjednostavnije objašnjenje za Ruse. Treba da shvate da je Srpski slobodarski duh razlog zašto su Srbi Ruski saveznici, i da nema razloga da nam lome slobodarski duh, prvo zato što ga već lome zapadnjaci za svoj račun (da više ne bi bili Ruski saveznici) a Rusi nisu u situaciji da lome Srpski slobodarski duh za ruski račun, za tim nemaju ni potrebe. Treba dakle Rusi da budu u stanju da svare tu psihološku razliku. Kao što su Kinezi bili u stanju da stvore kapitalizam sa komunističkom partiom na čelu ili ujedinjenje sa Hong-Kongom.
Preporuke:
0
2
50 nedelja, 07 jul 2013 10:11
Reddy
Eh, kada bi se Rusi još bavili ovakvim etnicitetima ili simplicitetima kao što su srbijanci gde bi im bio kraj. Komarac se brine o sudbini i moralnoj svesti slona!?!?!?!?!? Dakle, ovi, što manji i jedva primetniji to drskiji i izazovniji. Infinitezimalna filosofija. I tako sve do ništenja. Kakva rapsodija besmisla. Komarac upao u vodu pa na sav glas urla da bi ga trebalo spasavati. A u pomoć zove nikog drugog do velikog medu.
Preporuke:
2
6
51 nedelja, 07 jul 2013 10:26
Reddy
veseli praporci s grobalja naših lete vam'

"Ovi" bi da zađu Bogu iza leđa. Napor vredan divljenja samo kad bi znali kako da naprave merdevine do njega. Sitnica. U tome će im pomoći Nedić, zavareni spasilac Srbije, možda Ljotić, zaljuteni srbijanski zadrugar, Adi, brkan prav il' car Nikolaj II ruski sam! Družina moćna i mračna leti nam am', srbijansku sudbu preokrenut u zao čas Srblja nam'.
Preporuke:
2
6
52 nedelja, 07 jul 2013 10:41
...
"samo kad bi znali kako da naprave merdevine do njega. Sitnica. U tome će im pomoći Nedić"
Ne! već je pomogao Robert Plant, Stepenice za nebo.
Preporuke:
6
2
53 nedelja, 07 jul 2013 10:55
...
Reddy
veseli praporci s grobalja naših lete vam'

"Eno voze mrt-va-ca lamca-drica-drica-ca[/b] (Iljf i Petrov, to peva jedan partijski sekretar, kad se napije)
Preporuke:
5
2
54 nedelja, 07 jul 2013 11:36
Reddy
trotačkasti svedoznajući

Koliko znam i uz njegovu pomoć nisu se dotakli nebesa. Možda vi koristite tajne informativne kanale ili ehom užeta doznajete svete tajne. A možda ste u dosluhu i sa samim Tvorcem?
Preporuke:
3
4
55 nedelja, 07 jul 2013 11:57
Stanić Milan
Dobro je da su se kolege komentatori "odmakli" od ovih prljavih "dvorskih igara" koje nam servira autor i ušli u ozbiljnija razmatranja,pre svega položaj Srbije i srpskog društva u celini.Moram sebi priznati da posebno komentari g. Reddya,ta opora al' istinska ironija trezni i demistifikuje blisku prošlost, sadašnjost a bogami i budućnost.Praviti lament na neuzvraćenu ljubav"velikog istočnog brata"- u isto vreme zaogrtati se plaštom eshatološkog obrasca ili neostvareni velikonacionalistički snova,paktirati sa đavolom,a iza leđa držati"figu"- je jalov posao.Analizi društvene stvarnosti treba poći od realnih društvenih odnosa."Sav društveni život je bitno praktičan.Sve misterije koje teoriju navode na misticizam nalaze svoje racionalno rešenje u ljudskoj praksi"...Svaka stvaralačka filozofska misao,pa tako i Marxova,deo je istorije ukupne čovekove filozofske misli i svoju vrednost dokazuje većim ili manjim utjecajem na razvoj ljudskog duha,pa tako i samog čoveka(nastavak)
Preporuke:
3
4
56 nedelja, 07 jul 2013 12:17
Stanić Milan 2
Društvena kriza koja je danas zahvatila Srbiju,( i ne samo Srbiju već sve državice u okruženju) na način na koji se tretira od vladajućeg političkog establišmenta, postala je"neizlečiva bolest" i nije je moguće razrešiti kozmetičkim zahvatima tipa promene ministara i vlade,već korenitim društvenim reformama."Mi smo u vlaku koji juri sve brže prugom u kojoj ima bezbroj skretnica i odvojaka u nepoznatim pravcima.U kabini lokomotive nema ni jednog znanstvenika,a na skretnicama su možda i demoni.Najveći se deo društva nalazi u zadnjem vagonu s pogledom unatrag"...Eto,tako jezgrovito opisuje A. Toffler današnje (i tadašnje)društvene odnose na globalnom nivou("Sok budućnosti", Rijeka 1975. str.348).Zato gospodo kolege "loptu na zemlju",NSPM pruža besplatnu mogućnost za edukaciju,budimo tolerantni na različita mišljenja, ali bez vređanja i đona.NIsmo ni svesni što ,su nam zakuvali domaći vlastodršci izvršavajući naloge inostranih gazda.
Preporuke:
3
3
57 nedelja, 07 jul 2013 13:06
Reddy
@Stanić Milan

Drago mi je da ste se "setili" Avlina Tofflera. To mnogo govori o vašoj prepoznatljivosti današnjih problema ali i mogućnosti. Na tragu Marksa. Šta reći o ovim domaćim uronjenicima i zaronjenicima, ponajpre urođenicima? Kakve daljine a kakve blizine.
Preporuke:
2
4
58 nedelja, 07 jul 2013 13:11
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ovaj put odgovor g-di "Bokiju", "spiritus sancti"-u, a i PRITAJENIM fanovima Zapada
Putin, za razliku od ruskih careva i genseka koji su želeli ili su se DIREKTNO UPLITALI u stvari ZAVISNIH ZEMALjA, DOPUŠTA slobodan UNUTRAŠNjI RAZVOJ, pa imate u Belorusiji jedan skoro pa socijalistički sistem, a u Kazahstanu jednu BLAŽU varijantu rusko-ukrajinske političko-ekonomske oligarhije! U tom smislu, jedna ISTINSKA SRPSKA DEMOKRATIJA bi bila u Putinovom i uopšte EVROAZIJSKOM POLITIČKOM PODUHVATU, vrlo ZGODAN PRESEDAN, da se POKAŽE da i U OKVIRU EVROAZIJSKE CIVILIZACIJSKE PARADIGME je itekako moguća VLAST po MERI NARODA! Znate, MARKETING je ČUDO! Samo što su za GEOSTRATEŠKI MARKETING potrebni LjUDI koji su STRUČNjACI& PATRIOTE, a istovremeno poseduju, što no bi rekli Angli& Sasi, OPEN MIND! U tom smislu SVE POLEMIKE sa srpskim "CRVENDAĆIMA" se vode zbog NjIHOVOG CLOSED MIND-a, koga bi želeli, a NA RADOST Zapada, da OPET NAVUKU Srbljima na vrat! Jer, DROBITI o Marksu, a da niste OTVORENI za SVE BOGATSTVO Vašeg NARODA& CIVILIZACIJE kojoj pripadate, govori da imate CLOSED MIND!
Preporuke:
3
1
59 nedelja, 07 jul 2013 13:24
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ovaj put odgovor g-di "Bokiju", "spiritus sancti"-u, a i PRITAJENIM fanovima Zapada, nastavak
To je OSNOVNI RAZLOG ZAŠTO se SUPROSTAVLjAM srpskim "CRVENDAĆIMA", a POSEBNO DRUGI "Reddy"-ju, alias "sajber marksisti"! Njegove PSOVKE, NjEGOV (AUTO)ŠOVINIZAM& RASIZAM su LOGIČNA POSLEDICA njegovog ZATVORENOG, DOGMATSKOG DUHA! A "dogma" mu je U POTPUNOSTI POGREŠNA! A njegov iskaz, kad ga raščivijate i izađete iz sve baroknosti njegovih PSOVKI, ŠKOLSKI je PRIMER onog Hegelovog LUKAVSTVA UMA! O njemu NIŠTA NE ZNAMO, a ON O SVIMA SUDI!? A na OSNOVU ČEGA SUDI!? Na osnovu jedne u biti REDUKCIONISTIČKE, a u PRAKSI VEĆ PREVAZIĐENE teorijske KONSTRUKCIJE! Njen značaj je VEĆ ISCRPEN i ona se DANAS KORISTI samo kao DOBRA POLAZNA OSNOVA za dalju teorijsku, a JOŠ i VIŠE PRAKTIČNU NADGRADNjU& AKCIJU!? Otud u Latinskoj Americi i Teologija Oslobođenja, otud otac Leonardo Bof i biskup Romero, PRETHODNICE Da Lula Silve, Dilme Rusef, Kristine Kiršner, Eva Moralesa, pokojnog Uga Čavesa i još mnogih! Lično se zalažem za PRAVOSLAVNU Teologiju Oslobođenja, a kako ću sa OVIM CRVENIM ZADRIBANDAMA!? J.... ih Marks!
Preporuke:
3
1
60 nedelja, 07 jul 2013 13:33
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ovaj put odgovor g-di "Bokiju", "spiritus sancti"-u, a i PRITAJENIM fanovima Zapada, drugi nastavak
To me dovodi do odgovora g-dinu "spiritus sancti"-u! Poštovani G-dine, UPRAVO je Njegovo apostolsko veličanstvo car Svetog Rimskog Carstva NEMAČKE (sic!) narodnosti KRIV što su Srbi OSTALI NEINKORPORISANI u POREDAK EVROPSKIH NARODA! Pod 1, taj g-din i njegovi descedenti ISPOVEDAJU jednu JERES! Nije toliko u pitanju problem filioque, niti "kontroverza" beskvasnih hlebova koliko ZAPADNA "dogma" da je papa NEPOGREŠIV!? A IZGLASANA TEK 1870!? Živ čovek da UZURPIRA PREROGATIVE Božanskog!? A da mu TA PORODICA bude u toj UZURPACIJI GLAVNI OSLONAC!? Ma ajte, NAĐITE BOLjI RAZLOG ZAŠTO BI MI Srblji valjalo da se okrenemo Habzburzima!? Kao DALI Milančetu KRUNU!? Onom Milančetu koga su umesto guvernanti cupkale kupler-dame!? I koji je MAJKU NjEGOVOG SINA proveo POLUGOLU kroz PRESTONI Beograd i IZBACIO iz Srbije!? Nemojte me ZASMEJAVATI! Dalje, jel su Habzburgovcu UVEK i SVUDA ISPRED ZASLUŽNIH za njihovu monarhiju Srba ISTURALI KATOLIKE i tako, što milom, što SILOM NAMETALI NAM NjIHOVI VERZIJU Božje Reči!?
Preporuke:
1
1
61 nedelja, 07 jul 2013 13:46
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ovaj put odgovor g-di "Bokiju", "spiritus sancti"-u, a i PRITAJENIM fanovima Zapada, još malo pa...
Dalje, jel je te ISTE Habzburgovce SPASAO od POTPUNE PROPASTI ruski imperator Nikolaj 1-vi (usput I Srbi odigraše neku ulogu u tome kod SRBOBRANA!), a OVI MU VRATILI 1855 kod Sevastopolja NA ZNAMO KOJI NAČIN!? Da već ne pominjemo PRISVAJANjE SRPSKE Bosne& Hercegovine 1878!? Kao ni to što su Srbi u austro-turskim ratovima TOKOM PREKO STOTINU GODINA DEBELO KRVARILI za ćesara, a usput i jošte po Jevropi (pogledaj "Seobe" Crnjanskog)!? Zato mi NEMOJTE PRIČATI o tim NASLEDNICIMA karolinških& saksonskih UZURPATORA! Postojao je JEDAN CAR HRIŠĆANSKE VASELjENE i taj je STOLOVAO u Drugom Rimu! Njega je NASLEDIO CARЬ i SAMODRŽEC VSEROSSIЙSKЫЙ koji stolavaše u Trećem Rimu! Prema tome, ZNA se KOD KOGA TREBA da IDE SRPSKI SUVEREN po POTVRDU! Ako ne znate, čitajte šta je o tome rekao na Saboru u Deževi OKUPITELj Srba Stefan Nemanja, sin Zavidin, unuk Vukanov, rodom iz Podgorice!? Još nešto, pre više od 25 g. u ONDAŠNjEM "NIN"-u objavljen je intervju sa Anikom Skovran, našom eminentnom istoričarkom umetnosti.
Preporuke:
2
1
62 nedelja, 07 jul 2013 13:56
thinking maize@ onako, usput, o koječemu, pretežno o NIČEMU..., ovaj put odgovor g-di "Bokiju", "spiritus sancti"-u, a i PRITAJENIM fanovima Zapada, ... KRAJ!
G-đa Skovran je u tom intervju iznela jedno svoje ZAPAŽANjE, naime da se u našim srednjovekovnim crkvama LOGOS, Slovo Božje, UPISUJE ISKLjUČIVO na ODREĐENA MESTA u hramovima! Nije našla nijedan estetski ili religiozni razlog ZAŠTO je to TAKO i dugo ju je mučilo to pitanje, sve dok se nije obratila građevincima-statičarima! Naime, posle uvida u fotografije položaja na kome je bivao narisan LOGOS u hramovima, oni su posumnjali, a posle inspekcije po više tih naših srednjovekovnih hramova oni su i POTVRDILI NjIHOVU SUMNjU da se Slovo Božje, LOGOS u srpskim srednjovekovnim hramovima UVEK BILO UPISIVANO na STATIČKI NEURALGIČNA MESTA! Tako su ti naši preci, KORISTEĆI SVE DOSTUPNO TEHNOLOŠKO ZNANjE NjIHOVOG VREMENA, tačno znali gde su te građevine KRHKE i BAŠ na TIM MESTIMA su ISPISIVALI Reč Božju, eda bi ONA PRIDRŽALA te građevine! Koje, Bogu HVALA, traju TOLIKE VEKOVE! Eto, TO je RAZLOG ZAŠTO sam za SKLADNO PREPLITANjE NAŠE VERE i NOVIH DOSTIGNUĆA, zasnovanih na razumu! Jer su to znali i naši stari!
Preporuke:
1
1
63 nedelja, 07 jul 2013 14:52
Stanić Milan(van teme)
Stanić M.- gos.thinking maize
Moram Vam reći da me dirnula ljudski Vaša ispovest(rado bi se obratio vama sa TI jer ste godina negde mog sina i obrazovanja).Moguće da je isto i bilo potrebno, da bi čovek razumeo Vašu složenu porodičnu situaciju koja sekundarno uzrokuje frustracije na aktualna događanja, različita mišljenja i ostale provokacije čime se smanjuje prag"nadražljivosti"(tolerancije).
Francuski filozof Munijeza politiku kaže, "da nije sve ali je u svemu.".Šta je danas politika izgubila, bolje reći šta su ljudi uradili s politikom?Prošlo je vreme antike kada se ta delatnost obavljala u sferi moralne optike,Aristotel kaže da je samo čovek u polisu moralno biće,vreme Solona,Perikla, kasnije DŽ. Vašingtona i T. DŽefersona neumitno prošlo.Makijaveli uvodi u rukovođenje države nemoralna sredstva koja su od tada dobila prava građanstva.(nastavlja se)
Preporuke:
1
4
64 nedelja, 07 jul 2013 15:14
Stanić Milan 2(van teme)
(nastavak)
Stanić M.- gosp.thinking maize
Zašto Vam ovo napisa?
Marks je misaona labaratorija,njegovu misao slediće veliki umni ljudi poput Šumpetera,Rasela, Finka, Hajdegera, Lukača, Plehanova,Lenjina, Gramšija,Keinza ,Galbrajta,Habermasa,Lefevra,Vranicog,M. Markovića,Kauckog,Bernštajna itd.
Na koncu DŽ.Hiks dobitnik Nobelove nagrade za ekonomiju 1969. za K. Marksa kaže:"Što se tiče istorijskih teorija on je i nadalje nenadmašan".Ovim direktnim obraćanjem Vama nisam hteo da menjate mišljenje,nego da čuvate mukom stečeni ugled naučnog radnika. Zamislite kad bi ja za jednog Pastera reko nek se j....A, sve radi jeftinog aplauza polupismene
publike koja Vas iz čistog neznanja i zlobe podstiče na takvo ponašanje.Da zaključim. Marksizam nije a priorni sistem završeni stvari,ali radi svog humanističkog pogleda je rukovodstvo za akciju.Praksa je dosada demantovala neke njegove postavke,budućnost će to uraditi više u koliko civilizacija ne uništi samu sebe.Pozdrav.
Preporuke:
1
4
65 nedelja, 07 jul 2013 17:09
...
Staniću
"Sav društveni život je bitno praktičan.Sve misterije koje teoriju navode na misticizam nalaze svoje racionalno rešenje u ljudskoj praksi"
Čitao sam Toflera od “Šoka budućnosti” do najnovijih naslova, pa se pitam gde nađoste da citirate baš ovo, što bi najbolje moglo da se primeni na vašeg ideološkog pajtaša. Jer on se najviše bavi finansijskim misticizmom – prati tokove tuđeg novca, umesto da zarađuje svoj. Otkud znate da društvena kriza koja sigurno zahteva korenite promene sistema vodi baš Marksovom modelu – nismo li to imali, zar nismo isprobali? Pogotovu što na kraju kažete “ Praksa je dosada demantovala neke njegove postavke,budućnost će to uraditi više u koliko civilizacija ne uništi samu sebe”. Ovim se baš dokazujete kao prefinjeni mislilac.
Preporuke:
4
1
66 nedelja, 07 jul 2013 17:20
...
Staniću, nastavak
"Marks je misaona labaratorija."
Ovo govori mnogo!
Vi hoćete da podelite s drugima svoje egzaltacije. Onda se čudite što ta roba nema kupca. Onomad ste Katarini Krstić preporučali da čita Krležu, pošto ste joj prethodno napisali da nije dama, tako nešto. Njen odgovor, genijalan inače, očigledno niste shvatili, jer ste sada, osim one kravate, zaslužili i šiljatu kapicu s kojom je Tito dočekivao nove godine. Ako već ne možete da se uzdržite od komentarisanja, bar pregledajte svoj tekst pre nego što ga pošaljete, ili zamolite nekoga da to učini umesto vas, umesto što se brinete za tuđi naučni ugled (kakve veze ima struka sa političkim stavovima?!) U suprotnom, dobićete i sombrero.
Preporuke:
4
1
67 nedelja, 07 jul 2013 17:29
Boki
Samo za Thinking mejz:
http://www.youtube.com/watch?v=_jDT5hxS9s8
Ojsjati ojsja.
Svje je tu i
bog - treći rim i pravoslavlje
pravda - "komunizam"
sloboda - liberalizam
Preporuke:
1
1
68 nedelja, 07 jul 2013 17:46
thinking maize@ Boki
Hvala! I ukucajte na "Google"-ta reč "Arkaim" (lat. "Arkaim"), a možete konsultovati i ruski sajt www.rodstvo.ru! Sve će Vam se samo kasti! Svako dobro!
Preporuke:
1
1
69 nedelja, 07 jul 2013 18:38
Reddy
O, pa ovi se ne stide ni svog besramnog neznanja a to je blaga reč za ono što nadmeno i krajnje komično ovde pokazuju. Trotačkasti lupeta o nekom Marksovom modelu u svoj svojoj zapuštenosti i zapenušanosti a da tog modela nema ni u horizontu Marksovog mišljenja. Čovek totalno prolupao a slično Tinkeringu bez ikakvog srama izmišlja i laže. Gde je taj model i po kakvom ga je obrascu napravio. Marks je užasno daleko i od pomisli da gradi kule u vazduhu ali ništa to ne kazuje ovim "momcima iz Srbije". Kao po komandi ulaze u donkihotske okršaje sa vetrenjačama kao da smo svi odlepili. Kakve gluposti. Pa, onda, piše čoveko o finansijama pa mi sugeriše da ne zarađujem novac pa trista čuda. vredi li ovo komentarisati. Niti blage veze ima sa materijom niti zna šta ja radim i čime se bavim nego se oslanja na rekla-kazala, n tinkeringove nebuloze itsl. Kakva ludorija od ovog nezvaničnog kruga crnostotinaša a sa pretenzijom da dosoljavaju kome stignu. Ove pomije nisu ni za svinje, ne za kakav
Preporuke:
2
5
70 nedelja, 07 jul 2013 19:52
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Mnogo ste rekli, a vredelo bi porazgovoarati i razmeniti misli. Uglavnom tacno, no, ipak, malo ste se u nezadovoljstvu zaneli. Oko krunisanja Karadjordjevica.

I Kralj Petar I, i K. Aleksandar (ne zamerite na Pravoslavnom pravopisu), su krunisani. Kralj Petar je ne samo krunisan, vec po svim pravilima i miropomazan. K. Aleksandar je i pored krunisanja ostao nemiropomazan, njegova volja (po obicaju europejska i voluntaristicka)da se ostali SHS, svesno, i Yu narodi ne bi, hm, valjda uvredili. Tek Petar II nije niti krunisan, ne bese vremena. A bez Bozijeg Blagoslova i nije moglo bolje.

Uostalom, Stefanu Dusanu Silnom i Crkva najvise ne zamera previse druge grehe, vec sto je sebi sam stavio krunu na glavu.

Razumem vase zalaganje za dinastiju Obrenovica, ali cinjenice.

Uostalom, Srbi su uvek kroz istoriju imali narodnu dinastiju, imace je ponovo, kad bude vremem novom ujedinitelju i oslobodiocu i narod i Crkva stavice krunu da bi ga Crkva i Bog miropomazali.
Preporuke:
6
2
71 nedelja, 07 jul 2013 20:13
Stanić Milan
Stanić M.- "trotačkasti"
"Ljudsko neznanje je izvor svih zala".Da znate(što ne znate) drug Marx je 2000-te g. od multimedijske kuće BBC-a proglašen za ličnost milenijumaPored toliko slavnih ličnosti u 1000 g. proglasiti osnivača naučne komunističke ideologije ličnost milenijuma u jednoj konzervativnoj zemlji gde je rođen kapitalizam kao društveni odnos, je događaj bez presedana.Vratio bi se Vašoj ličnosti.Iz dosadašnjih priloga saznajem da ste lekar -psihijatar.Mislim da je tu centralni problem Vaše ličnosti,a ne moje kravate.Ovim prilogom zatvaram polemiku s Vama,uz primedbu da "dama" mora imati damsko ponašanje i ne može vređati drugog ako ima različito mišljenje.Što se tiče Krleže Vama ga ne preporučujem,to je suviše teško štivo za Vas,a i suviše je kasno.
Preporuke:
2
3
72 nedelja, 07 jul 2013 20:38
spiritus sancti
@Katarina Krstić
Drago mi je da ste se uključili. Govorio sam sa T. Maize o sakralnosti i simbolici sakralnog u realnom istorjskom kontekstu, a Vi ste se vanredno nadovezali. Da, Petar Prvi jeste krunisan u Sabornoj crkvi u Bg, postoji video-zapis o tome i miropomazan u Žiči, nedavno su pronašli spomen-ploču, doduše polomljenu. Petar Prvi je bio upućen u značaj žičke crkve, tamo je, uostalom, bio i prvi srpski parlament (dvodomi). Aleksandar nije krunisan, nema podataka o tome. Nije ni mogao biti krunisan, jer SHS/Jugoslavija u sakralnom - božansko/monarhijskom smilu nije postojala. A je bio regent, ali Srbije, a otac mu je umro 1921 kao kralj Srbije, SHS je već postojala.(A je ispoljavao i ambicije da zasedne na ruski presto, pa je "kumovao" stavu Kominterne prema Srbima; nije razoružao vojne formacije "belih", a doprineo je raskolu u RPC, zbog čega ga je SSSR smatrao neprijateljem). Elem, nije mogao da bude krunisan...
Preporuke:
3
2
73 nedelja, 07 jul 2013 20:49
spiritus sancti
@Katarina Krstić 2
...jer tu državu nije imao ko da uzdigne u rang kraljevine, da joj daruje sakralnost: Romanovi su bili mrtvi, Karlu Habsburškom je skoro objavio rat, Vilhelmu nije padalo na pamet, a papa ga je smatrao neprijateljem (ne zato što je pravoslavni Srbin, već zato što je mason). Srpski pravnici su u velikoj polemici i na silu izborili protiv Hrvata da je SHS kraljevina, jer se to, kao podrazumeva. A je bio uzurpator, kao i Dušan, a država je bila rezultat presedana, 14 tačaka. Ko je krunisao A? I gde je ta SHS kruna? Naginjem Obrenovićima, jer se prestolonaslednik i danas vodi kao crown prince of Yugoslavia. Obrenovići su nam kopča sa sakralnim i zato se samo nama dešavaju presedani i ne znamo čija je zemlja na kojoj živimo. Veliki pozdrav za Vas, gospođo.
Preporuke:
3
2
74 nedelja, 07 jul 2013 21:03
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Dobro, samo da jos razjasnimo K. Aleksandra. Krunisan jeste u Sabornoj crkvi, ima fotografija, iako nije pravljeno krunisanje na nacin na koji bi se ocekivalo, zbrzano je. Nemamo podataka da tajno nije miropomazan, a to je moglo i u dvorskoj kapeli Sv. Andreja. No, on nas i ne interesuje, jer bio je jugoslov. kralj, tek poreklom srpski. Jugoslavija dakle nema Bolagoslov, i malo je "grba", A. se zakleo na UStav...

Drugo, izmenio je grb Karadjordjevica, pa se sada stari grb nigde ne pominje, no samo Aleksandrov, posle '29, onaj sa sahovicom, kao sto je sada sa prvim crvenim poljem.

Jugoslavija nije imala Blagoslov, tek mozda blagoslov. Srbi nemaju razloga da se odricu svoje kraljevske i carske tradicije, to sa nesrecnim Aleksandrom i tuznim Petrom II je samo malena epizoda.
Obrenovici nikada nisu krunisani, ali su svi, osim Milana II bili miropomazani pre stupanja na p, ali jesu legitimna i legalna dinastija. Korene, dakle imamo. O ostalom se slazem(o).
Preporuke:
3
2
75 nedelja, 07 jul 2013 21:23
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Prastajte sto se ponovo javljam, malo su nam se odgovori razisli, ili sam pozurila da odgovorim, pauza izmedju 1. i 2. mi je bila duga.

Bez obzira na hr otpor, mogao se i ocekivati, jer oni bi mozda pristali na Sr. i Srbe u nekakvoj repub. SHS/Yu jeste bila kraljevina, jer promena imena,teritorije... nije trazila ni novi spiritualni osnov, strogo govoreci. Pogledajte Aust. i AU kraljeve, teritorije se dodaju i dodaje se ime u krini. To imate i sa St.Dusanom. Nije mu bio potreban sac. patron,A. jeste bio (nazalost)zakoniti srpski kralj, previse dobar i lud (moderan) da Sl.Hr. i druge uzdigne umesto da njima vlada, no karakter srpske kraljevine time se nije promenio, Srbija je nastavila da bude kraljevina. Mene vise brine PII, a o AciII ne bih, uh, a i ozenjen je gradjankom, sam se diskvalifikovao.Obrenovici, pak nisu krunisani...ali jesu legitimni.

Kako god, dobili smo sto smo zasluzli, mozda je Gospod ocekivao od nas neku glasnu rec... Srdacan pozdrav...
Preporuke:
3
1
76 nedelja, 07 jul 2013 21:32
Katarina Krstic @Spiritus sancti
Dobro, samo da jos razjasnimo K. Aleksandra. Krunisan jeste u Sabornoj crkvi, ima fotografija, iako nije pravljeno krunisanje na nacin na koji bi se ocekivalo, zbrzano je. Nemamo podataka da tajno nije miropomazan, a to je moglo i u dvorskoj kapeli Sv. Andreja. No, on nas i ne interesuje, jer bio je jugoslov. kralj, tek poreklom srpski. Jugoslavija dakle nema Bolagoslov, i malo je "grba", A. se zakleo na UStav...

Drugo, izmenio je grb Karadjordjevica, pa se sada stari grb nigde ne pominje, no samo Aleksandrov, posle '29, onaj sa sahovicom, kao sto je sada sa prvim crvenim poljem.

Jugoslavija nije imala Blagoslov, tek mozda blagoslov. Srbi nemaju razloga da se odricu svoje kraljevske i carske tradicije, to sa nesrecnim Aleksandrom i tuznim Petrom II je samo malena epizoda.
Obrenovici nikada nisu krunisani, ali su svi, osim Milana II bili miropomazani pre stupanja na p, ali jesu legitimna i legalna dinastija. Korene, dakle imamo. O ostalom se slazem(o).
Preporuke:
2
1
77 nedelja, 07 jul 2013 21:33
Reddy
Ali ovo je najsmešnije, FINANSIJSKI MISTICIZAM! Šta li se zgodilo u glavi psihijatra da ovako nešto dijagnostikuje??? Koga li on posmatra da mi je znati. Ko njemu pruža poverenje??? Nije ni čudo da se ovako nešto izvaljuje kada smo na ekonomskim fakultetima imali sve same profesore ekonomiste pozitiviste. Pa, ti ljudi nisu ni primirisali Marksa a obaraju se na njega. Ustvari, logično. To najpre psihijatar može pojasniti. Samo.....
Preporuke:
1
3
78 nedelja, 07 jul 2013 21:35
...
Veoma mi je drago što zatvarate polemiku. Mislim da je poražavajuće što još postoje ljudi kao što ste vi, koji mešaju ekavski i ijekavski i kite se tuđim perjem na jedan nezgrapan način.
Preporuke:
3
1
79 nedelja, 07 jul 2013 22:34
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito
Napisaste: "Indirektno smo srušili i Cv. rimsko carstvo nemačkog naroda, kao i Rusku carevinu. Objavili smo rat Nebu i još uvek ne odstupamo. Mi bi da oprostimo Bogu, ako prizna da je pogrešio! Dobili smo, uz milionske žrtve - presedan državu - tvorevinu nesakralnih SAD krugova (ali jeste reč o kultu). Na isti način - presedanom - iz istih krugova - uzeto nam je Kosovo i verovatno nije kraj. Kraljevina Jugoslavija nije bila legitimna država, zato je i bilo moguće da, suprotno međunarodnom pravu, bude raskomadana, 1941. Ni Aleksandar, Ni Petar II nikad nisu krunisani. Zato je i rekao vladika Nikolaj "Država bez Božijeg blagoslova". Recimo da sam smatrao da ste preterali sa IZVOĐENjEM VEZE sa Nebom preko Njegovog Apostolskog Veličanstva, ali recimo i da sam i sam PRETERAO sa REAKCIJOM!? No, ima par STVARNIH nelogičnosti u vašem izlaganju. Pod 1, Sv. Rimsko carstvo nemačke nacionalnosti NISU srušili Srbi, već Napoleon 1806, kao što je opštepoznato! Srbi su srušili "Kakaniju" (Robert Muzil)!
Preporuke:
1
1
80 nedelja, 07 jul 2013 22:48
...
Rediju
Bolje da si se prihvatio nečega – bilo čega, nego što sediš i izmišljaš etnogeneze, romansiraš svoju oskudnu biografiju. Kakvo tvoje iskustvo, ti si neka vrsta voajera, gledaš šta drugi rade i podsmevaš se . Ali ti nikako da odrasteš, ti bi da zapovedaš. Zavist je osnovna crta tvog sumornog karaktera; sve ostalo je, što biste vi rekli nadgradnja. Čovek koji nema ni trunke humora u sebi obično nije mnogo pametan.
Preporuke:
3
1
81 nedelja, 07 jul 2013 22:50
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito, nastavak
A o vezi sa Nebom Njegovog Apostolskog Veličanstva POSLE 1806 možemo raspravljati, ali ono što ISTORIJSKI POTVRĐENO jeste da je POSLEDNjI JAVNO KRUNISANI CAR Svetog Rimskog Carstva Nemačke nacionalnosti bio Karlo 5-ti (Karlo 1-vi kao španski kralj), čije je krunisanje u Bolonji 1530-te bilo PREKINUTO usled urušavanja bine (gde je trebala da bude održaba ceremonija) i izginuća više desetina ljudi! Posle njega, NIJEDAN CAR Svetog Rimskog Carstva nemačke nacionalnosti STROGO TEHNIČKI GOVOREĆI nije bio KRUNISAN "kako valja i priliči"! Verovatno su svi oni bili miropomazani, saglasno katoličkom dogmatu, ali NISU BILI KRUNISANI! Na stranu vratolomije kao "pragmatička sankcija" Karla 6-tog, kada je PRAVNIČKIM DOMIŠLjANjEM PREMOŠĆEN DISKONTINUITET od dede CARA Karla 6-tog Kabzburga, preko mame Marije Terezije Habzburg, kraljice ugarske i češke i tate cara Karla Lorenskog, do sina cara i kralja Jozefa 2-gog, ali sada iz kuće Habzburg-LORENA!? To baš i ne liči na "neprekinuti kontakt sa Nebom", zar ne!?
Preporuke:
1
1
82 nedelja, 07 jul 2013 23:07
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito definitivo!
Tako da mi Vaše DOVIJANjE o "kontaktu sa Nebom" Srba preko Njegovog Apostolskog Veličanstva, "glede" kuće Obrenovića deluje NATEGNUTO!? Ako ćemo i praviti PARALELE u vezi DOBIJANjA KRALjEVSKE KRUNE od katoličkog Zapada (Vizantija NIJE DAVALA KRALjEVSKE INSIGNIJE!), Nemanjići su KAO I Vojislavljevići pre, KRUNU DOBILI od PAPE, ne od Štaufovaca, tad vladajuće kuće Svetog Rimskog Carstva nemačke narodnosti!? A imajući u vidu JERETIČKI POTEZ papa iz 1870 ("dogma" o "nepogrešivosti" papa!), smatram da je Vaš POKUŠAJ davanja posebnog legitimiteta Obrenovićima PO TOM OSNOVU u stvari NEOSNOVAN! Pravi LEGITIMITET Obrenovića PROISTIČE iz 1-og i 2-og Hatišerifa, izdatog od turskog sultana, TAD VLADAJUĆEG SUVERENA Srbije, a POD GARANCIJOM VSEROSSIЙKOGO IMPERATORA Nikolaя 1-go, CARЯ i GOSUDARЯ VSEЙ ROSII!? A taj beše LEGITIMNI NASLEDNIK TRONA Rjurikovaca, Romanova, Paleologa, a Boga mi i Nemanjića!? Takođe je poznato da JOŠ IMA ŽIVIH Romanova, pa mi je ovo Vaše FORSIRANjE Habzburga NEOSNOVANO! Svako dobro!
Preporuke:
3
1
83 nedelja, 07 jul 2013 23:27
thinking maize@ "Spiritus sancti", e finito definitivo, Post Scriptum
Nemojte Poštovani ovaj UTUK shvatiti kao srpsko INAĆENjE ("E, neću ni kako ja hoću!"), već kao želju za PRECIZIRANjEM STVARI! Za odnos pravoslavnih prema PRIMATU Rimske Crkve sjajan pregled je dao čuveni češko-američki medievista otac František-Frensis Dvornik u knjizi "Vizantija i rimski primat" (sr. izdanje "Službeni Glasnik", 2009). Tamo piše da pravoslavni NE ODBIJAJU primat katedre Svetog Petra, ako se ta katedra, njen NASTAVNIK, KLIRICI, ISTAKNUTI MIRJANI i VERNI NAROD vezani za tu katedru, PONAŠAJU u SKLADU sa SVETIM DOGMATIMA i UČENjIMA Otaca Crkve!? Što, priznaćete i NIJE BIO ČEST SLUČAJ, počev od vremena Isidora Seviljskog, a i više od 1054! To je i stav SVIH POMESNIH PRAVOSLAVNIH CRKAVA, kao i četiri istočne katedre JEDNE, SVETE, SABORNE, APOSTOLSKE i PRAVOSLAVNE CRKVE! To je VEZA sa Nebom, ne "pragmatičke sankcije", da ne govorimo o FALSIFIKATIMA tipa "Konstantinove darovnice"!? Ne kažem da mi Srbi nismo grešili i bivali izmanipulisani, ali I OVO TREBA ZNATI, pa tek onda SUDITI!
Preporuke:
2
1
84 ponedeljak, 08 jul 2013 06:07
spiritus sancti
@T.maize
Ne da ne shvatam kao inaćenje, već se veoma radujem što ste prihvatili inicijativu za razgovor, kao i g. Krstić, kojoj sam zahvalan, jer me je uputila u nekim pravcima daljih istraživanja, na koje nisam obraćao pažnju. Prvo, što se tiče Hatišerifa, on je "zemaljski sporazum", uporediv je sa Versajskim, odnosno Dejtonom, na primer. To je horizontala, površina, ja govorim o vertikali i o dubini, o neprekinutim nitima sa večnosti, jer pokušavam, možda i uzaludno, da pokažem da imamo kontinuitet. Hatišerif i drugi međunarodno pravni akti su nezavisni od božanskog prava, oni mu samo ne mogu biti u suprotnosti, inače dobijamo anomalije, poput Napoleona, na primer. Sveto rimsko carstvo jeste pregazio isti, ali, ja govorim o Sv. R. c. Nemačkog naroda, a to nisu habsburgovci, već hoencolerni. Poslednji car tog carstva je bio Vilhelm II, umro je 1941 u Holandiji (luteran). Tamo je i sahranjen, iako je Hitler hteo da ga prenese u Nemačku.
Preporuke:
3
0
85 ponedeljak, 08 jul 2013 06:16
spiritus sancti
@T.Maize2
Njegov sin, crown prince of Germany, takođe Vilhelm (sa silnim dodacima na ime) podržava naciste, nadajući se obnovi monarhije. Pošto su nacisti u svom okultnom učenju, išli na to da je Himler reinkarnacija Hajnriha II Ptičara, pa su iz toga "izvlačili" i Ananerbe i Vevelsberg i SS kao tevtonce, ovaj Vilhelm se povukao. Ali, posle njegove smrti, nasleđuje ga neko od dece, odnosno sada neko od unuka, pošto su mu i deca pomrla. I sve je to u raznim bračno-sinovskim odnosima sa britanskom i ruskom krunom, što u ishodištu ima "karolinški krug". Milanova Natalija, r. Keško, je, između ostalog i dovedena da bi "popravila krv" Obrenovićima. Ne naginjem habsburgovcima, već konstatujem stanje, monarhijsko/božansko pravo nije stvar ljudskog izbora (demokratije), već datosti (od Boga), ono se ne bira. Što se Vizantije tiče, pa upravo je davanjem titule despota (mlađeg cara: vasilevs, despot, sevastokrator...itd) Stefanu Lazareviću...
Preporuke:
3
0
86 ponedeljak, 08 jul 2013 06:25
spiritus sancti
@T.maize 3
...omogućen prenos vizantijske krune u Moskvu, jer se Ivan IV Vasiljević ("Grozni"?) poziva na svoje "srpsko DESPOTSKO poreklo". On nije uzurpator, kao Dušan, on "prirodno" uzdiže svoj status na carski. Zbog insistiranja na tituli despota, Leopold Habsburški, baca doživotno u kazamat Đorđa Brankovića, kome je pre toga priznao titulu grofa. Ali, kao despot, imao bi pravo nasleđa habsburške krune. Slično se desilo u naše vreme u Britaniji kada je Dajana zatrudnela sa muslimanom. Ali, uvek se nađe neki tunel... Što se papskog primata tiče, on je do sada samo jednom primenjen! Ali, primat važi samo u dogmatskim "ex katedra" stvarima, a ne u svemu i savčemu. I, crkva je uvek ISPOD vladara, zato su krunisanje i miropomazanje dva akta, odvojena. U svakom slučaju, oplemenismo ovaj feljton o baronu i njegovoj čergi. Bog vam dao svako dobro!
Preporuke:
2
0
87 ponedeljak, 08 jul 2013 07:32
Reddy
trota;kasti

Otkuda znaš šta radim? Odakle takva drskost? Mora da si veoma pametan kada unapred o nekome kazuješ gluposti a drugog držiš budalom. I ceo zaključak u tome da nisam mnogo pametan. To niko nije tražio od tebe. Čemutežiš takvim zaključkom, mene povrediti. Svašta. To više govori o tebi i sličnima. Ja mogu biti pametan ili glup, to je samo moja stvar. Ali, to nije bio cilj ove razmene misli. nešto drugo što si namerno zaboravio i gde nemaš poentu. A tu se i ogleda tvoja pamet ako je imaš. Finansijski misticizam!?!?!? To je tvoja pamet. Objasni šta si hteo da kažeš ako umeš. pretenduješ na nešto što ne razumeš a što te čini nervoznim kada ti drugi to kazuje.
Preporuke:
0
4
88 ponedeljak, 08 jul 2013 09:09
Boki
Zapravo je titulu cara počeo prvi povremeno upotrebljavati Ivan III Vasiljević. Oduševio sam se sa njegovim odgovorom Njemačkom Caru (sveto Rimsko, itd, itd) kada mu je njemački car ponudio da mu delegira kraljevsku krunu:
«mы Božieю milostью gosudari na svoeй zemle iznačala, ot pervыh svoih praroditeleй, a postavlenie imeem ot Boga, kak naši praroditeli, tak i mы… a postavleniя kak prežde ni ot kogo ne hoteli, tak i teperь ne hotim»

Mi, božjom milošću gospodari na svojoj zemlji od početka, od prvih svojih praroditelja, a postavljenje imamo od Boga, kako naši praroditelji tako i mi... a postavljenje kao što ni prije ni od koga nismom htjeli, tako ne želimo ni sada.

Moderno skroz, razbija i čini nepotrebnom svaku zapadnoevropsku ezoteriju.
Preporuke:
2
1

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner